Alla inlägg under mars 2009

Av Heléne - 30 mars 2009 18:10

Det är svårt att tro att min kära gamla mor fyllde 78 år den här månaden. Jag hoppas att jag får vara lika full av fart när jag blir lika gammal. Tårtan ser visst lite äcklig ut på bild, men det gjorde den inte i verkligheten. Den smakade dessutom fantastiskt.

Av Heléne - 29 mars 2009 19:03

Vår senaste långresa gick till paradiset Mauritius i Indiska Oceanen. En otroligt vacker ö som påminner om Hawaii men är inte lika exploaterad. Befolkningen är varma, goa, glada människor. Maten är smakrik och god. Favorit - palmhjärta!


Första dagarna tillbringade vi i Trous aux Biches, en bit från Grand Baie, på nordvästra sidan om ön. Vi bodde på ett enkelt hotell nära stranden och nära lokalbefolkningen. Stranden var naturligt vacker och orten var inte turistisk. Enda problemet var att vi inte fick tag på mat mitt på da´n. Lunchen bestod av ananas och baguette eftersom vår gasspis inte var inkopplad.


När vi bodde i Trous aux Biches passade vi på att resa runt och uppleva ön. Vi träffade en lokal taxichaufför som körde runt på oss under några dagar. Han var glad att han träffat oss och vi var glada att vi träffat honom. Vi besökte bl a Grand Baie, Sept Terres de Coleur, Trou aux Cerfs, Chamarel, vattenfall, Bois Chéri - teodling, Royal Botanical Garden mm. Under dessa dagar drog också en cyklon förbi ön på väg mot Madagaskar. Man kan säga att det var lite blåsigt.... och lite blött....!


De sista dagarna bodde vi på Sugar Beach Resort vid Flic en Flac. Ett vackert topphotell vid en fantastisk strand. Här kopplade vi av och bara njöt. Eftersom korallreven är döda runt Mauritius hoppade jag över dykningen och använde snorkeln istället.


Definitivt ett resmål jag gärna skulle återvända till. Tyvärr är bara flygningen lite för lång.


Av Heléne - 29 mars 2009 17:52

Min sambo Ulf är lika gammal som jag. Victor är 12 men blir tonåring i höst. Anton är snart 10 och Ulfs dotter Vendela är sweet 16. Vår fluffigt lurviga katt heter Simpson och är 1,5 år.

Av Heléne - 29 mars 2009 17:15

Det är med stor tveksamhet jag startar en blogg. Jag är ju inte speciellt datakunnig. (Eller hur Nancy & Anders?) Men alla barn i början. Jag ska försöka göra mitt bästa för att få igång den.


Vad kommer den att handla om? Det blir nog en blandning av vad som nyligen hänt men också om familjen, resande, scrapbooking och lite annat kul.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards