Alla inlägg under maj 2009

Av Heléne - 24 maj 2009 19:50

Söndag kväll - den traditionella bloggarkvällen. Idag har jag och barnen tagit med mina föräldrar på en tur till Brunnstorps Gård och Gränna. Vi hade verkligen tur med vädret och vi fick en väldigt bra och mysig dag. Brunnstorps Gård ligger högt och överblickar Vättern med en strålande vacker utsikt. Vilket läge!! Men hela området lutar också mot Vättern så man blir alldeles snurrig. Därifrån åkte vi till Gränna för att köpa polkagrisar och Gränna knäcke och för att ströva runt och äta gott nere i hamnen. Vi fick en toppendag. Igår var vi bjudna till fam Hjalmar. De är en mycket trevlig familj som flyttat ner från Stockholm och som vi brukar umgås med. Vårt paradisäppelträd blommar som aldrig förr så jag var tvungen att sätta in en liten bild på de´.


Had a very pleasent outing with my parents today.  We visited Brunnstorps Gård and Gränna where the make candy canes an such sweets. Our paradiseappletree is in full bloom so I had to enclose a small picture of it.

Av Heléne - 21 maj 2009 17:33

Håll i hatten! Jag har scrappat. Vet inte om jag kan säga att jag är precis stolt över dem men de är åtminstone.....färgglada. Några har jag gjort innan mässan i Göteborg och några efter.

F ö kämpar jag på med mitt viktväkteri. Första veckan gick jag ner 1,4 kg=) vilket var mkt bra, men det var väl för att jag var på min högsta vikttopp, någonsin:( Den här veckan hade jag bara gått ner 0,2 kg. Det kan nog tänkas ha att göra med att jag var med tjejerna på Eksjöhus ute på Sandsjöbaden och åt en enormt stor och god plankstek. Aj, aj,aj! Det fick jag lida för. Nu är det bara att ta nya tag och skärpa till sig. Ha de´!

I´ve been doing some scrapbboking, eventually. I´m not very proud of them but at least they are ....colorful.

Besides, I´m working hard on my weightloss. The very first week I lost 3 pounds which was very pleasing. Second week I lost half a pound, only, due to visiting a nice restaurant with the girls from my work. Now, have a nice weekend!


Av Heléne - 20 maj 2009 18:40

Jag är inte speciellt förtjust i Mallorca på sommaren. Ön är packad med turister och massa krims-krams affärer. Men att åka dit på våren är helt underbart. Man kommer närmare lokalbefolkningen (som jag gillar). Luften är härlig och träden är gula och orangea av citroner och apelsiner. (Ni vet jag gillar ju "LemonTrees"). Färgen på ön är ljusgrön med inslag av alla vilda blommor, mest gula, och alla primörer smakar fantastiskt.

För två år sedan gav jag min mamma en resa till Mallorca i födelsedags-present. Bara vi två åkte och gjorde en massa grejer som vuxna gillar. Resa runt och upptäcka och njuta av ön, äta gott på fina restauranger, shoppa loss i Palma, sola en stund, kolla konst, t o m gå in i den jättelika katedralen i Palma. Bara njuta några dagar. Jag tog med henne till en av mina favoritplatser - Deija, för att visa henne byn men mest för att köpa en speciell kaka som jag bara träffat på just där. För några år sedan sprang Uffe och jag på Goldie Hawn i grannbyn. Hon var precis likadan som hon är i sina filmer. Kändisarna som har hus i dessa trakter är många. Mallorca på våren - det rekommenderar jag verkligen.


I´m not so fond of Mallorca during summer. Spring, on the other hand, is marvellous. Beautiful colors from all flowers, lemons and oranges. Not crowded from tourists and no nick-nack-garbage stores. I gave my mum a trip to Mallorca as a birthday gift. We went there and had a great time doing just "adult-stuff". Fine dining, exploring, shopping, checking out the huge cathedral in Palma and lots more. I took her to Deija, one of my favourites, to show her the village but also mostly to buy a certain cookie that I´ve only seen there. Many mega superstars have houses around this area. A few years ago, Ulf and I ran in to Goldie Hawn. She was exactly the same way as you see her in her movies. I really recommend Mallorca in springtime.


Av Heléne - 10 maj 2009 19:32

Jaha, då var det söndag kväll igen. Den här helgen har varit en sådan helg då man ska ta ifatt allt man annars inte hinner med. Man kan kalla den en städa-tvätta-laga mat-baka-fotbollsmatch-tvätta lagets matchkläder-handla-barnkalas-så grönsaksland-klippa och färga håret-piska madrass-mm-mm-helg.

Igår hade Anton barnkalas i gympahallen. Han hade önskat sig presentkort från Intersport. Jag hade inte tänkt något speciellt över detta eftersom man inte har kalas för att få grejor utan för att det är kul. Men det vore bra om han kunde köpa nya benskydd eller något. Håll i dig - han fick HELA 1070 kr i presentkort. Vilka generösa föräldrar! Helt otroligt! TACK alla! Han är överlycklig.


Scrappade lite masaier för ett tag sedan. Här kommer de och några andra gamla scrappningar. Jag har fortfarande inga bilder på mina nya.

Av Heléne - 8 maj 2009 12:16

För ett par månader sedan fick jag reda på att en av mina LO:s skulle bli publicerad i tidningen Scrapbooking mm i juli/aug. Jag blev verkligen glad, ska ni veta, att lilla jag skulle få vara med i en scraptidning. Igår var jag och köpte det nya numret av tidningen och längst bak fanns det med en bild på min LO som de visade skulle komma i nästa nummer. Ooouuuiiii! Känns overkligt. Kanske inte så stor grej för andra men för mig känns det som att bli "accepterad". Det är kanske inte min bästa LO men det var väl något som de tyckte om på den. Jag är glad iallafall.

Av Heléne - 7 maj 2009 19:30

Nähä, nu får det vara nog! Efter all den goda maten i Skåne, i helgen, så visade vågen ytterligare något kg. Så igår traskade jag äntligen ner till Viktväktarna för att kämpa med att få bort sådär 7-8 kg. Det är inte klokt så lätt det är att gå upp. "Konstigt" nog blir det en betydligt tuffare väg neråt. Idag är första dagen med den "nya kosten" och jag är jättehungrig. Jag får bara äta 18 points. (Det säger inte så mycket till alla men om du varit med och räknat så vet du). Jag kommer vara jättehungrig de första 2 veckorna men se´n går det nog bättre. Någon gång måste man ju skärpa sig!

Av Heléne - 5 maj 2009 19:19

I helgen tog vi husbilen och åkte till Österlen. Finns det något finare i Sverige? Jag älskar att åka dit på våren. När äppelträden blommar är det paradislikt. I år var vi tyvärr någon vecka för tidigt. Men vi hade det jättebra ändå.

Vi åkte ner till Stens Huvud där vi såg en skäggbuskig Ulf Lundell på väg att vandra med gångstavar. Backsippor och kabbeleka i hundratal för att nämna något. Havet slog sina vågor mot den ljusa stranden och det gav verkligen frihetskänsla. Vi besökte givetvis Kiviks Musteri. Det är så mysigt att gå runt och köpa deras produkter och sedan äta på Kärnhuset. I helgen hade de grillade revben med olika sallader. Det var så gott att vi åkte tillbaka och åt samma igen ett par dagar senare. Simrishamn får man ju heller inte missa. Kanonmysigt. Här skulle jag gärna vilja bo. Helst med en äppelodling runt knuten.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards