Alla inlägg under oktober 2009

Av Heléne - 30 oktober 2009 18:54

Vill bara önska alla en mysig eller hemsk Halloween. Välj själv! Själva är vi bortbjudna imorgon till goda vänner men det blir nog inget Halloweenfirande. Trick or Treat på er!!  

Av Heléne - 25 oktober 2009 19:59

Jag har haft en underbar scrappinghelg i Göteborg tillsammans med ett 60-tal andra glada scrappare. Tack Nancy för att du tog mig med. Du och Anders är världens mysigaste. Det har jag sagt förut. Det var första gången jag var på en sådan stor scrappingträff. Jättekul! På lördagen scrappade vi från 10.00 - 23.30 Galet? Ja, men kul. Victor säger att det är värre än när han LANar. Tjejerna som arrangerade ska ha all beröm. De såg till att vi trivdes och försåg oss med god mat och annat mumsigt tilltugg. Kul att träffa Marie från Nässjö och sitta mellan henne och Nancy i två dagar. Hoppas vi kan göra om det nästa år. Grattis till bl a Nancy och Marie som tog hem priser i scrappingtävlingarna. Jag ska försöka färdigställa mina LO:s i veckan och sedan lägga ut dem här så att ni ser att jag inte låg på latsida. Det blev 8 st LO:s. Ha de´bra! Sköt om er!

Av Heléne - 20 oktober 2009 19:57

I helgen ska jag o killarna åka till Göteborg. Jag ska åka med Nancy till Scrappening. Det ser jag verkligen fram emot. Jag har aldrig varit på någon sådan träff tidigare så det blir en erfarenhet rikare. Frågan är bara hur jag ska komma igång igen!?? Jag har inte scrappat på ett halvår och "tänket" har liksom försvunnit. Synd bara att det krockar med scrappingen i min hemstad nu när jag äntligen kommit med i ett gäng och slipper scrappa själv. Eva, Mia o jag träffades 4 gånger.... på ett och ett halvt år, men det verkar ha runnit ut i sanden.

Av Heléne - 18 oktober 2009 20:29

Med alla höstfärger så måste man ju bara ut o fota. Vi har tagit endel höstbilder med barnen. De var väl inte helt överlyckliga men.... de kom till slut med. I övrigt har det varit trädgårdsarbete hela da´n. Men vi fick en sen start idag eftersom vi var bortbjudna igår kväll. Vi behövde ta igen oss lite o Victor LANade och sov hos en kompis.

Den här veckan kom 2 snickare från Eksjö för att bygga vår nya veranda längs med kortsidan på huset. De är jätteduktiga o gör ett fantastiskt arbete. Vilket lyft det blir. De har hållit på i 3 da´r så snart är den klar. Imorgon blir taket klart och förmodligen trappan. Nu börjar arbetsveckan igen. Tjing!!


        

Av Heléne - 7 oktober 2009 20:06

Så var vi redan hemma igen. Det går så fort när man bara åker 4 dagar och får endast 2,5 dagar i London. Men bättre än inget. Vi bodde vid London Eye och Westminster Bridge. På Park Plaza County Hall - ett år gammalt kanonhotell med supertrevlig personal och mitt i smeten. Bor gärna på samma hotell igen. Resan ner var fruktansvärd och troligen den värsta flygningen, av 213 st, som jag varit med om. Det var oväder när vi startade och det fick sina konsekvenser. Barnen var rädda att det skulle störta och jag var nära att tuppa av, av suget. Vi visste inte om vi lyfte eller tappade höjd. Usch! Barnen sa - Lova att vi aldrig behöver flyga igen, mamma!! Då förstår ni. Hemresan var som bomull. Så kanske de har förlåtit mig att jag återigen dragit iväg med dem.


Vi hann se och uppleva London Eye, Madame Tussauds, Harrods, Picadilly Circus, Oxford Street och lite till. Men det tar alldeles för lång tid att gå 4 personer och gå mellan alla tunnelbanebyten. De andra gångerna vi varit där har vi hunnit mycket mera. Vi hade planerat att åka till Jamie Olivers restaurang - Fifteen. Men eftersom man var tvungen att äta 5-rättersmeny för ca GBP 70 per person så tyckte vi att det kostade mer än det kanske skulle smaka. Det fick bli en sushi restaurang istället. Yo Sushi! Den var häftig!Eftersom London har varit väldigt varmt under hösten är alla träden fortfarande gröna. Vi får nog åka dit om ett par veckor igen!Flört


                      

Av Heléne - 7 oktober 2009 19:59

Victor fyllde 13 för några dagar sedan. Tonårsfasonerna har vi märkt av i sådär 1 år och i våras var de verkligen påfrestande. Men för tillfället verkar han lugn......så länge han får hänga ute med polarna och strunta i läxorna, vill säga....


    

Av Heléne - 2 oktober 2009 18:48

Jag älskar att fota människor mot gamla, slitna husväggar. Jag gillar den där gamla slitna patinan. Så här kommer

några bilder jag tog i Vrsar och Rovinj i Kroatien i somras. 


  Måste jag? Ta en bild snabbt!  Slitna   Tankfull   Syrran, nästan i 50-tals stuk.  Oj, vad sömniga!   Fint ljus i kvällningen     Lagom glada, va!?

Av Heléne - 2 oktober 2009 18:37

Imorgon bär det av till London några få dagar. Killarna har inte varit där tidigare så det börjar bli dags. Vi har överhuvud taget inte besökt många storstäder med dem. De "orkar" ju inte gå så mycket. Nu ska vi bo på ett bra hotell vid London Eye, så de´blir nog jättebra. Jag vågar skriva om det här eftersom vi har folk som vaktar huset. Återkommer med bilder när vi kommit hem. Tjingeling!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards