Direktlänk till inlägg 4 februari 2010

Ny bil, Facebook, Hockey, Stavgång mm

Av Heléne - 4 februari 2010 15:22

De två sista veckorna har varit fullplottrade med allt som tänkas kan. För en vecka sedan hämtade jag vår nya bil. Tänk..........en ny bil som gått 0 mil. Det har vi inte varit bortskämda med. Det blev en mörkblå metallic, Volvo V70 2,4 diesel. 175 hästar som svarar direkt. Helt OK! Nu känns den som en lyxbil om några år blir den en svenssonbil. Så e´de´bara!


Nathalie & jag har varit ute o gått en hel del. Som längst 8,5 km. Det är jag nöjd med. Det är ju görhärligt i snön o med frisk luft. Det påverkar viktnedgången också. -2,1 kg förra veckan och upp 0,6 kg den här veckan. Jag vet inte riktigt hur det gick till. 


På Facebook (där jag är nybörjare) har jag letat lite och hittat vänner jag hade när jag bodde i Gambia och USA. Jag har inte sett dem på mellan 8 och 25 år. Helt fantastiskt! Det är en sån härlig känsla att få kontakt med dem igen.


I lördags övertalade jag Victor att följa med på hockey i Jönköping. Det var HV71 - Södertälje som spelade. Resultatet skriver jag inte ens om. Tänk att behöva övertala en tonårskille att följa med på hockey. It should be the other way around.


Igår var Heléna & jag och och provkörde en XC60. Den var int fyskit! Den hade gärna fått följa med hem. Jag hade inte alls väntat mig så mycket av den. Men den var kanon!

 
 
Ingen bild

Elba Pineda Gustafsson

15 februari 2012 13:06

Tillsammans med Hälsofrämjandet vill vi sätta Stavgång i fokus som träningsform och friskvårdsaktivitet samt naturupplevelsen.
Tanken är att under våren 2012 den 26 Maj kl 11:00 arrangera STAVMILEN åretsgångbara träningsform med budskapet "Det är Inne att Träna Ute" Plats Gärdet-Stockholm mer info www.formochhalsa.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heléne - 19 augusti 2012 14:30

Jag har flyttat min blogg till Lemontrees2.blogspot.com. Välkommen att kika in där. Må så gott! ...

Av Heléne - 23 juni 2012 16:28


Nähä...........nu är det dags att lämna påsk och önska er Trevlig Midsommar. Jag får verkligen skärpa till mig med bloggandet.     ...

Av Heléne - 9 april 2012 17:32


      Många olika slags påskägg har det blivit i helgen. Men allra mest blev det Anton Bergs mandelägg. Har man bara låtit en slinka in genom munnen så kan man inte sluta förrän påsen gapar tom. Dock blev det inga...........       .......

Av Heléne - 5 april 2012 17:15


    En riktigt Glad Påsk önskar jag er.

Av Heléne - 10 februari 2012 17:35


Nu har det varit kallt ett bra tag och man längtar mest till en kopp tea eller varm choklad med marchmallows, en filt och en brasa. Mmmm............mysigt!     ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards