Direktlänk till inlägg 16 maj 2010

Österlen

Av Heléne - 16 maj 2010 19:44

Hemkommen från ett köldslaget  men vackert Österlen. Vi har varit med husbilen för att uppleva våren men det var kallare o blötare i Skåne än här hemma. Men växtligheten har kommit mycket längre. Vi har åkt delar av Matrundan som pågår under Kristi Himmel. Besök har gjorts på  Kiviks Musteri, Ingelsta Kalkon, Sparrisodlare, keramiker, Olssons Skafferi, Orelunds, Mandelmanns Trädgårdar mm,  men bäst av allt var Österlen Choklad. De tillverkar riktigt högklassig, underbar choklad som vi smackade i oss på nolltid. Mums!! <3 Frosseri i gourmetmat är bara förnamnet  när vi besöker Österlen. För då måste allt provas. Våra favvoställen att äta på är bl a Kärnhuset och Olssons Skafferi. Vi kör gärna flera extramil bara för att köpa tomater på Orelunds odling. Det är inte för inte som de vunnit priser och levererat till Nobelmiddagen. Mums!! 


Sen har vi ju Jeppson som är ett annat frosseri......nämligen i Odd Molly. Det var så många jag ville ha så det var bara att smita innan plånboken fick ett djupt hål.

Istället blev jag väldigt praktisk och gick o köpte mig ett Tenson regnställ istället. Det kan väl kallas karaktär!?? =)


  


  



   


     

 
 
a

a

16 maj 2010 22:06

Å ni verkar ha haft det mysigt i helgen och fått se mycket! Men det där med regnställ istället för Odd Molly hängde jag inte med på?!!=) HUR kunde du låta bli?? ;D

kramis

http://www.houseofadela.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heléne - 19 augusti 2012 14:30

Jag har flyttat min blogg till Lemontrees2.blogspot.com. Välkommen att kika in där. Må så gott! ...

Av Heléne - 23 juni 2012 16:28


Nähä...........nu är det dags att lämna påsk och önska er Trevlig Midsommar. Jag får verkligen skärpa till mig med bloggandet.     ...

Av Heléne - 9 april 2012 17:32


      Många olika slags påskägg har det blivit i helgen. Men allra mest blev det Anton Bergs mandelägg. Har man bara låtit en slinka in genom munnen så kan man inte sluta förrän påsen gapar tom. Dock blev det inga...........       .......

Av Heléne - 5 april 2012 17:15


    En riktigt Glad Påsk önskar jag er.

Av Heléne - 10 februari 2012 17:35


Nu har det varit kallt ett bra tag och man längtar mest till en kopp tea eller varm choklad med marchmallows, en filt och en brasa. Mmmm............mysigt!     ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards