Alla inlägg under juli 2009

Av Heléne - 28 juli 2009 18:07

Varje sommar åker vi med husbilen neråt Europa. Våra favoritländer Schweiz och Österrike är givna, men sedan varierar vi mellan Frankrike, Italien eller Kroatien. I år började vi i Luzern i Schweiz. Vi älskar denna plats och det är faktiskt sagolikt vackert. Att gå över träbron från 1300-talet, strosa i den lagom stora sta´n, se slottet Michael Jackson vill köpa, åka båt på Vierwaldstätter See och åka högt upp i bergen. Allt är suveränt!

Iår var vädret inte så bra så vi bröt upp lite tidigare.


Genom Lichtenstein mot Österrike. Där var samma tråkiga väder så vi var bara i vår favvoplats - Zell am See och Saalfelden där vi brukar åka sommarrodeln. Snabbt uppbrott och vidare till Bled i Slovenien. Superfin sjö med klart, friskt, turkost badvatten. Härligt!


Når slutligen Rovinj i Kroatien. Bor på Vestar Camping. Perfekt plats - 40 m från havet, 40 m från stora poolen och 40 m från toaletterna. Kunde inte få en bättre campingplats. Men dyrt, över 600 kr/natt och efter 4 nätter var den bokad och vi gav oss av till Vrsar där min syster, Simon o Adam var. Får bra plats även på denna camping. Stan är mysig och maten bra. Varje kväll gick vi i de gamla slingrande gränderna upp till toppen. Där fanns många fotomöjligheter. Vi badade en del men vi är inte den stora bad-o-sol-familjen, så ett par timmar om dagen räcker gott för oss. Dessutom är det väldigt stenigt och hårt vid Kroatiens badplatser så man får nog av de också. Slutligen kom Nancy och Anders ner med sina barn o goa hunden - Sally. Vi väntade länge på att de skulle komma. När de slutligen kom fick vi bara ett par dagar tillsammans innan vi var tvugna att bryta upp och åka hemåt.


Egentligen skulle vi åkt till Prag men vi ändrade resrutt och åkte tillbaka till Österrike igen. Stannade en dag i Zell am See för att sola och bada och äta apfelstrudel. Om vi inte fick så mycket färg i Kroatien så fick vi det här. Vädret var kanon och vi blev pepparkakor efter bara en dag. Härligt att kunna bada i en ren, klar o frisk sjö samtidigt som man kan se snön uppe på Kitzsteinhorn i Kaprun. Med en klump i halsen lämnar jag Z am S. Men det är bara jag som inte vill hem. De andra har längtat hem i flera dagar. Jag kunde varit ute lika länge till. Kör norrut 105 mil innan vi ger oss för att sova och når Småland på em dag 2. Hämtar Simpson hos mormor o morfar där han haft det jättebra. Så det var inte bara jag som tyckte det var "tråkigt" att komma hem, igen!

Av Heléne - 27 juli 2009 17:58

Vi har en världskarta där vi prickar in platser vi besökt. Jag hade den innan jag bildade familj. Den får mig att känna mig lugn. Jag är ju annars så rastlös. Vi brukar titta på den för att se vart vi vill åka. På de sista åren har vi varit ganska tråkiga eftersom vi mest åkt tillbaka till favoritplatser, det blir inte så många nya upplevelser i o med de´. De blå prickarna visar platser hela familjen besökt, de röda där bara jag varit och de svarta där bara Uffe varit. Jag skulle ha det svårt att leva ett normalt liv utan denna karta. Den betyder jättemycket för mig.

Av Heléne - 1 juli 2009 20:45

+1 år sedan sist jag skrev ett inlägg. Klokare....???...njaaa...!! Men jag inser att jag är på väg att "bli vuxen" och måste uppträda därefter. Endel i min ålder tror att de är tonåringar för evigt. Löjligt! Det är bara att följa med åldersutvecklingen och man behöver inte göra sig äldre än man är. Men man måste ändå inse att man blir äldre och därmed mogna. Vad blir vi för förebilder till våra tonåringar om vi tror att vi är lika gamla som de?


Pga midsommar och alla födelsedagar har jag gått upp ett hekto istället för förlorat några. Men jag är nöjd ändå. Jag har ju inte levt speciellt hälsosamt sista veckorna. Får bättra mig efter semestern. För nu kommer den snart och då måste man unna sig lite. Eller hur? Vad vi gjort på vår semester återkommer jag till senare.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards