Alla inlägg den 7 september 2009

Av Heléne - 7 september 2009 18:31

I fredags var jag ledig för att bygga på vår nya veranda tillsammans med Uffe. Vi kom inte speciellt långt men vi har gjort det värsta med utmätningar, plintar etc. Nu ska vi bara göra ramen och golvet själva sedan får snickare ta över vad gäller taket. I lördags åkte vi till Gällstad..... efter navigator. Hörrni, åk inte efter navigator. Den bara luras. Vi åkte småvägar hela vägen från Tenhult och fram till Gällstad utanför Ulricehamn. Visst vi fick se mycket med de var det inte värt med all den extra tid det tog och två åksjuka därbak. Stressa genom affärerna för att hinna hem till kusinen som fyllde år.

Igår var jag hemma hela dagen. Lagade en favvochiligryta som tar ca 4 tim att göra + en till fläskfilé och kantarellgryta och så svart vinbärssaft o gelé. Det har jag aldrig gjort förr men de va ju enkelt. De e härligt att göra sånt på hösten tycker jag. Nu sitter jag och väntar på en familj som ska titta på kläder jag annonserat ut. Hoppas de kommer!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards